Uragano Nicole borto dienoraštis

Kanaveralo baržos kanalas po Nicole © Cade Moore

Allspars 2019 m. gruodžio mėn. MPU
Selden 2020 - Furlex Electric - MPU

Buriuojantis fotožurnalistas Janas Pehrsonas buvo netikėtai užkluptas 36 pėdų burlaiviu „Slowpoke“ tiesiai prie uragano Nicole, reto lapkričio uragano, besiveržiančio į Floridos rytinę pakrantę su 70–75 mylių per valandą vėju.

Perskaitykite jos pirmojo asmens paskyrą čia:

Uraganas Nicole dienoraštis 1 – staigi netikėta evakuacija

Kapitonas Kenas ir aš turime nedelsiant perkelti „Slowpoke“ iš Kanaveralo uosto dėl artėjančios tropinės audros Nicole. „Slowpoke“ yra pririštas prie doko kaip voratinklis, išvažiavus paskutinį uraganą Ianą.

Ji saugoma kaip Guliveris Jonathano Swifto „Guliverio kelionėse“. Romane maži žmogeliukai Guliverį surišo begale eilučių ir jį užfiksavo. Skirtingai nei Guliver, „Slowpoke“ yra pririšta dėl savo saugumo, tačiau mes privalome paklusti evakuacijos įsakymams ir išvykti ryte.

Vyksime į saugiausią netoliese esančią vietą – tai Kanaveralo baržos kanale prisirišti prie mangrovių krūmų. Palinkėkite mums sėkmės. Uosto direkcija davė įsakymus evakuoti visą Kanaveralo uostą, įskaitant visus didelius kruizinius laivus ir šimtus mažų laivų, tokių kaip mūsų. Mangrovės bus perpildytos.

Vėjas nenumatomas toks stiprus, gal 40 mazgų gūsiuose iki 55, todėl nesu tikras, kodėl uosto direkcija davė tokį nurodymą, bet turime paklusti ir išlipti. Mums turėtų būti viskas gerai, nes turime daug dyzelino, dujų ir vandens, galime patys pasigaminti elektros energijos ir turėti daug maisto, todėl viskas bus gerai.

Uraganas Nicole Diary 2 – Mangrovėse

Šį rytą „Slowpoke“ buvo nutemptas 4 mylių aukštyn į Baržos kanalo mangroves, kai buvo evakuotas Port Kanaveralo prieplaukos kyšulys. Audra Nicole (manau dabar vadinama uraganu Nicole) juda link mūsų Floridos rytinėje pakrantėje.

Sužinojome, kad viena iš evakuacijos priežasčių yra ta, kad baiminamasi didelio audros antplūdžio, o Uosto direkcija nenori, kad laivų prieplaukų linijos plauktų virš polių, o laivai plaukiotų laisvi.

Dabar „Slowpoke“ lankas yra į mangroves, nukreiptas į šiaurės rytus, kur stipriausi vėjai prognozuojami trečiadienį ir ketvirtadienį. Turime dvi linijas prieplaukoje, pririštas prie palmių. Dešiniajame borte yra dvi linijos, pririštos prie daugelio pėdų inkaro grandinės ir didelių inkarų. Laukiame Nicole.

Atsižvelgdami į aplinkybes, manome, kad esame kiek įmanoma pasiruošę.

Perėjome čia iš Kanaveralo kyšulio esančią šliuzą. Šis užraktas apsaugos mus nuo audros antplūdžio, dėl kurio jie nerimauja, ir sukels potvynius pakrantėje.

Sukryžiuoti pirštai.

Hurricane Nicole Diary 3 – uragano skylė

Baigę savo dienos treniruotes prie Atlanto, komercinės krevetės atvyko į mūsų uragano duobę ir nušvietė dangų. Kaip ir mes, kreiseriai, jie veržiasi į mangroves, brido į krantą ir prisiriša prie palmių. Šie žmonės, kurie pragyvenimui dirba prie vandenyno, yra čia, kaip ir mes, norėdami pasislėpti nuo audros Nicole, dabar sukeliančios 20–25 pėdų bangavimą Atlanto vandenyne. Jie negali žvejoti. Tikimasi, kad blogiausia ateis šiąnakt, dabar jie prognozuoja 60-70, nes audra keičia savo trajektoriją.

Uraganas Nicole Diary 4 – mano pirmasis uraganas

Labai sudėtinga naktis „Slowpoke“, bet kapitonas Kenas ir aš saugiai įveikėme uraganą Nicole. Nicole pasiekė sausumą maždaug 50 mylių į pietus nuo čia, kai tvyro 70 mylių per valandą vėjas, kurio gūsiai buvo didesni.

Kai akis praėjo ketvirtą valandą ryto, mūsų vėjai pakeitė kryptį ir svyravo iš šiaurės į rytus į pietus.

„Slowpoke“, o daugelis valčių, pritvirtintų prie čia esančių palmių ir pririštos prie palmių, pietų vėjų buvo nustumtos į mangrovių purvo krantus, ant seklumos. Mūsų burlaiviai yra lygiagrečiai su krantu šiaurinėje baržos kanalo pusėje, besitęsiančioje iš rytų į vakarus. Visi mes ištrauksime iš mangrovių, kai vėjas pagaliau nurims ir po apžiūros prieplaukos vėl atsidarys. Mums viskas gerai, „Slowpoke“ nepažeistas, ir dabar laikas pailsėti.

Nicole metu vanduo skraidino, lakštais varomas per dangų vėjo, vėjas buvo toks stiprus, kad turėjome tvirtai kabintis ir negalėjome judėti ant denio. Dėvėjome gelbėjimosi liemenes, apsirengėme ilgomis kelnėmis ir pirštinėmis, jei atsidurtume sausumoje, sudėjome vertybes į sausus maišus ir prisirišome. Visą naktį laukėme, kol smarkūs gūsiai pasibaigs ir nežinomybė taps žinoma. Galvojome pabandyti pakoreguoti kai kurias linijas, bet jėgos buvo per didelės, kad tai padarytume saugiai.

Mums negresia pavojus, todėl, užuot veikę impulsyviai, žiūrėjome ir laukėme. Mažiau dažnai yra daugiau.

Kai kurie laivai buvo apgadinti audros. Visą naktį pakrantės sargyba reagavo į nelaimės skambučius – tai pirmas kartas, kai asmeniškai per radiją girdžiu „gegužės dieną“.

Slowpoke yra Morgan Out Island 36, taigi, laimei, po to, kai buvote iš arti ir asmeniškai su mangrovėmis, likote nenukentėję.

Sukurta plaukiojimui pakrante su modifikuotu pilnu kiliu, jos storo dugno korpuso forma idealiai tinka šiai paslaugai. Jis apsaugo jos vairą ir sraigtą bei visą dugną nuo pažeidimų, jei ji užbėga ant smėlio juostos arba šiuo atveju ant purvo.

Uraganas Nicole dienoraštis 5 – plaukiantis

Labas rytas nuo „Slowpoke“ po uragano Nicole! Slowpoke dabar grakščiai plūduriuoja šalia Kanaveralo baržos kanalo krantų, apsodintų mangrovių.

Potvynių ir atoslūgių derinys, kai 70 mylių per valandą vėjo nevairavo į krantą, padarė apgaulę ir mus išplukdė. Mes pakilome iš purvo. Nulis žalos, jokių linijų, prarastų inkarų. Tiesiog purvinas. Mes labai palengvėjome. Dėl riebaus dugno formos „Slowpoke“ tikrai negailėjo sėdėti purve, bet geriau plūduriuoti – juk tai laiveliams geriausiai sekasi.

Kartploteris rodo mūsų pėdsaką audros metu. Geltona yra mangrovės. Balta yra vanduo. Dabar esame baltojoje (vandens) dalyje ir taip plūduriuojame! Valio!

Mangrovės gamina žuvims skirtus namelius, o paukščiams – voljerus. Jie sukuria naujas salas. Dabar iš asmeninės patirties žinau, kad per audras jie taip pat priglaudžia valtis pavėjuje. Esame dėkingi. Ir jei viskas bus labai sunku, kai kurie mangrovių lapai yra valgomi, jei jie yra tinkamai paruošti

Jų skonis kaip sūdytas salieras, girdime!

Janas Pehrsonas ir kapitonas Kenas pasislėpė nuo uragano Nicole Kanaveralo baržos kanalo mangrovėse Morgan Out saloje 36 „Slowpoke“.

Mangrovėse šalia Slowpoke buvo pririštas Cade’as Moore’as, prisiglaudęs prie savo Hunter Passage 450 „Flow“.

Ryte, kai audra praėjo, kai pasirodė saulė, Cade’as paleido savo DJI Mavic Mini 2 droną ir nufotografavo baržos kanalą, nukreiptą į rytus link Atlanto vandenyno, žr. aukščiau. Tai yra „Slowpoke“ apačioje, kairėje, „Flow“ priešais Slowpoke, o priešais – įvairios burinės ir motorinės valtys bei komercinės krevetės, pririštos prie mangrovių.

Janas Pehrsonas yra buriuojantis fotožurnalistas, vasaras leidžiantis San Franciske, Kalifornijoje, o žiemojantis Šv. Pete Beach, Florida. Būdama lenktynių ir kreiserinių jūreivių bei pakrančių apsaugos licenciją turinčios kapitono Jan, išmananti buriavimą ir buriuotojų bendruomenę, suteikia jos gausaus nuotraukų ir straipsnių gausos elementą. Susisiekite su ja www.janpehrson.com.

Cade’as Moore’as ir jo žmona Mesha yra buvę kateriai. Jie ką tik nusipirko „Flow“ ir planuoja pabandyti apiplaukti nuo 2023 m.

Noble Marine 2022 SW – MPU
Išankstinis 2020 m. Foredeck Club SW MPU

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.